Tuesday, July 3, 2007

Pengenalan..

Assalamualaikum..

Segala puji bagi Allah yang sentiasa melimpahkan rahmat dan nikmat kepada kita..Selawat dan salam kepada nabi junjungan besar kita, Saiyidina Muhammad S.A.W. sebagai contoh teladan dan mithali kepada kita..

Alhamdulillah..syukur setingginye kepada tuhan dimana aku telah selamat pulang ke tanah airku, singapura...sudah hampir setahun aku berada di bumi kinanah yg penuh sejarah..penat ade, stress pon ade, tempuh exam sume ni..sebulan lg..sampai naik giler aku..tp insyaAllah tak ah..mcm2 bende dah kt kepala aku ni..at last aku berjaya menempuhnye dgn usaha aku sendiri..moga2 dpt result yg sebaik mungkin dan berjaya naik tahun 3 utk pilih takhassus aku sendiri..selepas exam je, kwn2 aku byk tanye aku, "eh fik kau nk amik syu'bah ape eh? ntah eh..tgk la mcm mane..sbb aku maseh risau lg"..yela..sape yg tk takot eh..mcm2 hal jadi time exam ni..byk bende yg tk aku 'expected' bile time exam..bende yg aku stress kdg2 tk masuk tp bende yg aku lengah2, masuk lak tu..haiz..pening~pening~..tp tkpe..insyaAllah aku boleh..sbb ape aku da usaha blaja btol2...kdg2 tu sampai pukol 3 tk tido2..risau punyer pasal..tp senior aku byk ckp, kalau boleh tido cukop bile besok nk exam..tp kdg2 aku pikir.."korg boleh ah..pandai giler..aku ni takot bende yg aku hafal, hilang gitu jer"..tp aku teringat kate2 mak aku...kalau aku da blaja, yakin dgn ape yg aku blaja, buat ape nk risau..so give ur best shot..lps tu tawakkal n doa byk2 insyaAllah...tu la gara2 blaja last min..sampai skrg aku maseh bimbang..

skrg aku pon da ade kat spore..ape eh aku nk buat? lepak dgn kwn?? hmm..aku tak boleh..sbb aku kene carik pengalaman bekerja..nak taknak aku kene buat..sbb bile lg aku nk carik..tkkn nk tunggu sampai abes blaja baru nk carik keje kn..so bile aku balek je..alhamdulillah rezeki tu dtg je..ade org panggil aku balek ngaja tusyen..ade plak yg offer aku jd imam terawih bwh kolong..ade lak tu suro aku jd relieved teacher kat masjid..kdg2 aku pikir.."layak ke org mcm aku ni jd teacher kt masjid?? salah org agaknye..yela..nk kate aku ni ade toko ustaz..alhamdulillah..tp nk buat diri aku jadi ustaz..mampu ke aku?? haiz..tp kwn2 aku blg.."ape salahnye kau cuba skali..mane tau dgn cube skali tu rezeki makin luas..tkle ckp pe..bkn kite yg tentukn rezeki..tu yg kat 'atas' yg tentukan so tawakkal la dgn die..DIA tau mane yg baik utk kau..so tunggu ape lg..cube lah"

btol jgk kate kwn aku ni..salah ke kalau aku cube skali..tgk kemampuan aku kat mane..kalau tk cube, mane tau kn..so tkpe..i will try my very best!!!

sbg langkah permulaan, aku try jd tutor dulu 4 correcting myself kalau ade salah byk dlm ngaja nanti..yela..org kate..ape2 kite nk buat mesti mula dr bawah...insyaAllah bile da kat atas, kite akan rase puas ati..

hmm...aku rase sampai sini jela..aku cube peluang aku dulu..kalau ade pape yg menarik, aku update lg..

so jumpe lg...maaf lah kalau bobal aku ni mcm klakar gitu..1st time katekn buat blog ni..see u next time..ilalliqa'

0 Comments:

Post a Comment

<< Home