Thursday, February 21, 2008

Majlis Pembukaan

Assalamualaikum Wr. Wb.

Allahumma Solli Ala Sayyidina Muhammad S.A.W. Wa Ala Alihi Ajmain..

Terutama sekali, panjatkan kesyukuran setinggi-tinggi ke hadrat Allah Ta'ala kerana memberikan diri ini peluang lagi untuk menulis artikel-artikel yang tidak seberapa ini..moga2 kita semua dapat manfaat darinya. InsyaAllah.

ok..tknk drag panjang2..alhamdulillah selesai sudah majlis pertama iaitu majlis pelancaran yang julung kalinya dianjurkan oleh pihak eksko yang arif lagi bijaksana..memberi peluang kepada lajnah aku dan lajnah lain mempersembahkan aktiviti yang akan ada sepanjang tahun ni.. GOOD JOB EXCO!!

k..sblm majlis ni mula, memang perik ah..sbb kene plan btol2 ape yg nk kite sampaikan..biar short n simple tp isi tu ade..tu yg aku pening sgt2..sampai tk dpt tido sgt ah..abeh tu sabtu nye ade program lajnah aku yg first so kene sedia btol2 utk 2 prog..tk pnat ke tu?? (pnat giler sey!!!)...tp syukurlah kite dpt sedia lbh awal..bincang2..so dpt raph idea sikit2..ape yg akan buat time tu nanti..naseb baik kite cepat meeting..kalau tk, pnat sey..

Jeng! Jeng! Jeng! 21 feb 2008..date launching utk lajnah semua..

12.30tgh: lagi brape jam je nk start majlis tu..dah makin nervous aku..takot tk jadi jer..tp kene relax..tkle panic..mind kene tenang..so plan lagi..rehearse sikit2..takot terlupe ape nk ckp kat depan nanti..kn paisey plak..haha!! nk kene mandi n siap cpt2 pegi markaz utk rehearse (last kopek ah..)

2.30ptg: dah pon sampai kat markaz..ramai jgk eh kat markaz..dorg pon kene rehearse..semua muke tgh stress n nervous..mcm aku jgk la kn..hehe!! aku pon pegi kat library..jumpe lajnah aku semua..siap2 ape yg perlu dulu..

4.30ptg: lps dabes semua bende2 yg perlu buat dulu, aku pon cpt2 pegi kat tepi buat rehearse sikit..susun2 speech jd tkla drag sgt n terdiam trus bile kat depan nanti..arghh!!! makin nervous aku ni..tgk bdk2 lain dah sedia semua..

6.00ptg: majlis pon bermula..dgn ucapan pegerusi n presiden PERKEMAS kite..dimulakan dgn lajnah IT..dorg present by video jer..tp gerek ah..design die..sampaikan mesej dorg..aku rase dorg dpt ah through this..kire power..aku lg nervous..takot tk dpt yg the best ah dlm presentation lajnah aku...then, lajnah Ta'lim pula present..dorg ade buat live acting..video acting..kire dorg pon best ah..tgk yg presenter pon, org yg experience sey..dah slalu ke depan..konfem speech dorg bgs sey..lps tu, lajnah/AJK Ekoniaga..dorg present yg simple giler ah..pakai microsoft word je..then, giliran lajnah Kerohanian..aku pon dah nervous abes ah..kaki aku menggigil sey..takot tk terckp sey..arghh!!! bile nama aku kene panggil jer, aku step dpn..trus ckp ape yg ade kat otak aku ah..kire flow je ah..cume stop2 ah..tk smooth sgt..sampai kwn2 aku yg tgk kat dpn, ketawakn aku..haha!!! tp tkpe..tula experience aku..mmg perik nk bual kat dpn tp lama2 kn..cm gerek gitu..dpt interact dgn org lbh baik..jd dr situ, aku dpt blaja..cmne nk attract org bile nk bual..tula yg perlu aku blaja lg dlm thru brani ke depan..insyaAllah! trus dgn lajnah research, akademik n kebajikan..

10mlm: selesai la majlis kite ditutup dgn doa yg slalu bace kat madrasah dulu..ingat balek kenangan time kat aljunied...then, MAKAN TIME!!! tu lah yg aku tunggu2..sbb perut aku kosong giler...tk mkn pagi tadi..sbb pikir psl majlis ni..so ni la masa aku nk 'bantai' ape2 makan yg ade kat depan mata..haha!!! tp aku sedih la sgt2 kn, aku tk dpt makan yg ade..cume mkn belen2 yg ade..mane puas sey..btol tk??

lps tu, aku pon balek..trus melencong kat tmpt mkn..beli pape yg nk..bungkus bwk balek..mkn kat rumah..lagi best..haha!! boleh mkn sambil tgk movie..lg power beb!!

*pelajaran utk hari ni:
jgn takot utk ke depan...kerana tu antara cara kite utk berdakwah pd masa akn dtg..so brani kn diri..insyaAllah ok punye..orite? :)

aku rase tu jela yg aku nk ckp utk hari ni..insyaAllah aku update lg...so see u again..take care semua..

salam manis dari..

~Taufik~

0 Comments:

Post a Comment

<< Home